Obserwatorzy

niedziela, 25 lutego 2024

Kwitną krokusy

Od połowy lutego mam temperaturę na plusie. Mocno martwię się, gdyby miała powrócić zima. Obudziły się bazie. Kwitną krokusy. Nie pamiętam, aby kwitły już w lutym? Wychodzą z ziemi listki tulipanów. Jeden z wiciokrzewów od tygodnia ma zielone, małe listki. Wiosna na dobre się zadomawia. Tylko mokro wszędzie.
 
Nie zdążyłam z przycięciem wierzby. Teraz, kiedy ma bazie nie będę nic robić. Zaraz do jej baź przylecą wygłodniałe pszczoły. Dziś mam piękną słoneczną pogodę. Ciągle było pochmurno albo padał deszcz.
Czy u Was też już jest wiosennie? 
 
 

27 komentarzy:

  1. u mnie dziś piękna wiosenna pogoda, idzie do nas wielkim krokami :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam ten sam problem co Ty, zacząć już na poważnie ogrodowanie czy jeszcze czekać bo nie wiadomo co z pogodą? Teraz ślicznie ale co to będzie jak przymrozi? :-/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cały czas czekam. Jakieś tam drobiazgi mało znaczące.

      Usuń
  3. Trochę przykro, ale wiosenne prace mnie w tym roku ominą. U nas też wiosennie, choć zachmurzone i może jeszcze będzie padać. Pozdrawiam serdecznie i cieszę się, że jesteś.

    OdpowiedzUsuń
  4. Twoje krokusy ślicznie się prezentują :).

    U mnie też cały czas padało, a od wczoraj jest ładnie...

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie jest tak samo. Śliczne słoneczne krokusiki, u mnie fioletowe królują, zwłaszcza te zwykłe mnożą się bardzo. Od dwóch dni świeci słońce, po tych pochmurnych i deszczowych dniach to cudowna odmiana. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fioletowe teraz dopiero kwitną. Miałam jeszcze niebieskawe w prążki, ale one jakieś słabe, albo bardzo smaczne i coś je zjadło.

      Usuń
  6. Witaj Agatko po długiej przerwie. Nie pamiętam kiedy tak wcześnie zakwitły krokusy czy przebiśniegi. Ileż to razy w marcu, kwietniu padał śnieg i były przymrozki. Wszystkiego można się spodziewać.. U mnie też bez przerwy padało. Ogród jest nasiąknięty niczym gąbka.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też zastanawiałam się czy kiedyś zakwitły krokusy tak wcześnie? Nie pamiętam :)

      Usuń
  7. Krokusy, przebiśniegi... U mnie piwonie już wychyliły swoje czubeczki, nawet serduszka wystaje sporo ponad ziemię. Nie wspomnę o hiacyntach, tulipanach i narcyzach, które wyglądają, jakby za niedługo miały zakwitnąć. Jeszcze nigdy tak wcześnie mój ogród tak nie wyglądał... Coś się w przyrodzie poprzestawiało.
    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za długo ciepłe temperatury są i przyroda myśli, że to już. U mnie też coraz więcej roślin się budzi. A teraz znów jakieś przy zerowe temperatury :/ Już mogłoby się ustabilizować i iść ku ciepłemu.

      Usuń
  8. Zajrzyj do mnie, to się przekonasz :)
    Nie pamiętam, kiedy był taki luty, że tyle kwiatków zaczęło wychodzić z ziemi i tyle kwitło.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  9. Agatko, u mnie też już krokusy zaczynają kwitnąć i w ogóle coraz więcej roślin się wynurza ponad ziemię. Takiej lutowej wiosny nie pamiętam. Serdeczności przesyłam :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Troszkę to niepokoi, bo dopiero początek marca.

      Usuń
  10. U mnie wyjątkowo ciepło, chociaż w nocy nad ranem potrafi być blisko zera. Przebiśniegi krokusy kwitną leszczyna wierzba, a nawet krzewy w żywopłotach puszczają listki. A przecież to jeszcze zimowe miesiące. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Kwitnące krokusy to znak, że wiosna wreszcie zawitała! Cieszę się, że temperatura wzrosła, a natura budzi się do życia. Patrząc na te kolorowe kwiaty i zielone listki, czuję radość i nadzieję na przyszłe dni. Nawet jeśli czasem jest mokro, piękno wiosny jest niezaprzeczalne. U nas również widać już oznaki wiosny, co sprawia, że serce rośnie z radości. Trzymajmy kciuki, aby ciepłe dni utrzymały się dłużej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dla mnie to zima mogłaby sobie już pójść.

      Usuń
  12. U nas krokusy i pozostałe rośliny, które powinny spać jeszcze snem sprawiedliwego pokazały się na całego. Ja też już ruszyłam do ogrodu. Oby już była wiosna, bo przymrozki z pewnością im zaszkodzą. Tak już bywało. Pozdrawiam serdecznie:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeszcze nic nie robię w ogrodzie. Czekam.

      Usuń
  13. Krokusy już pewnie przekwitają, a ja dopiero tu dotarłam co Ciebie. U mnie szał krokusowy, ale ja do dosadzam kilka opakowań co roku. Z tulipanami mam to samo, ale nie wszystkie odmiany przetrwają i się rozrastają. No i podobnie ja Ty czekam z wiosennymi pracami na wiosnę, czyli jak ziemia zacznie pachnieć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też muszę podosadzać, bo tak pięknie wyglądają.

      Usuń
  14. A u nas na skwerze jeszcze one nie zakwitły i zastanawiam się, czy mają one opóźnienie, czy może nikt ich nie wysiał w tym roku. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Cześć:-) jak miło:-) wszystko Ci napiszę, wracam do bloga. Wszystko mnie boli, ale żyję. Najmocniej ściskam :-)))

    OdpowiedzUsuń