Obserwatorzy

czwartek, 22 grudnia 2022

Radosnych Świąt i przepis na gotowane ciastka

Już za chwilę kolejne święta Bożego Narodzenia. Już za chwilę ucichną nerwowe prace, gonitwa myśli i zasiądziemy przy stole z bliskimi. Już za chwilę będziemy wspólnie śpiewać albo słuchać kolęd. Już za chwilę otoczy nas spokój i nastrój świąteczny. I tego wszystkiego, kochani moi przyjaciele Wam życzę. Spokoju, zdrowia, radości, miłej atmosfery bez względu jakiej jesteśmy wiary i w co wierzymy. Życzę całemu Światu, całej planecie i całemu kosmosowi pokoju i łaski Bożej Mądrości. 
 
U nas, jak w większości domów trwają przygotowania do Świąt, ale nieśpiesznie, bez nerwów. Święta spędzamy w domu, w domowym gronie a to niesie ze sobą ogrom spokoju. Gdy byli u nas goście też nie dawaliśmy się owładnąć panice. Rok rocznie przyrządzamy tradycyjne, rodzinne potrawy. Co jakiś czas coś nowego dołącza do świątecznego menu. Jak nie zapomnę to wstawię fotki. Dziś, w czasie przygotowań, świąteczny stół nie jest jeszcze gotowy a ja sama zastanawiam się, który obrus zostanie wyróżniony. Klasyczne śledzie z cebulką już maserują się (ingredients mix flavors) w słoiku. Inne będą robione jutro. Nie przyjęliśmy zniesienia postu w Wigilię i nasze menu jest bezmięsne.  Obecnie jest czas na gotowanie i pieczenie ciastek i ciasteczek. Przede mną jeszcze kruche ciasteczka, które prezentowałam tutaj .
Dziś chciałabym pokazać gotowane ciasteczka, które dla mnie, kogoś kto nie bardzo mocno czuje się w wypiekach jest genialnym rozwiązaniem. Do tego ciasteczka nie wymagają mąki. 

Robiłam je wczoraj z wieczora i na ogół stygną i twardnieją przez noc, tym razem tak się nie stało i muszą jeszcze poleżeć. Przez to nie mogę ich zaprezentować w pełni ich smacznego i estetycznego wyglądu.
Ciasteczka z płatków owsianych ,,górskich"
 
1 opakowanie płatków owsianych ,,górskich" ( nie błyskawicznych)
1 kostka masła (musi być masło!)
8 łyżek kakao 
16 łyżek mleka
1 szklanka cukru (nie lubię zbyt słodkiego, ale ilość cukru można sobie zwiększyć albo zmniejszyć. W oryginale było aż 2 i 1/2 szklanki cukru ale to ulepek jak dla mnie.) Zamiast cukru może być cynamon w odpowiedniej dla nas ilości, albo miód. 
Można dodać rodzynki albo inne dodatki.
 
Kakao z płatkami wymieszać w misce. Zaczynamy od rozpuszczenia masła w garnku (na małym gazie czy innej kuchni). Po rozpuszczeniu dodać mleko, wymieszać. Dodać cukier, dokładnie wymieszać. Dodajemy kakao z płatkami - dość energicznie aby to co w garnku nam się nie przypaliło. Po dodaniu dokładnie mieszamy nadal gotując. Ważne aby kakao i płatki owsiane dobrze wymieszały się z resztą do koloru ze zdjęcia powyżej. Za długo nie możemy gotować, bo się zacznie przypalać. Ja wykładam za pomocą dużej łyżki na folię aluminiową, bo łatwiej potem się odrywa. Robię w formie płaskich ciasteczek ale można za pomocą łyżki uformować inne kształty. Koleżanka starała się robić kule. W wersji końcowej masa zastyga i twardnieje. 
Noc była dla masy za krótka i dlatego ułożyłam tylko 3 sztuki aby pokazać jak to wygląda. Moje ciasteczka mają długość 8-10 cm i wychodzi ich 14 sztuk. 

Wybrałam się na krótki spacer po działce aby zrobić pamiątkowe zdjęcia. Przez dwa tygodnie mięliśmy śnieg, nawet sporo, chociaż tylko raz musieliśmy użyć szufli. Dwa razy, drugi raz ja - aby zrobić korytarze dla biegającej suni. Mocno dokarmiamy ptaki. Nawet w altanie pojawiła się konstrukcja na miskę z ziarnem. Gałęzie drzew uginały się od zmarzniętego śniegu. Nie robiłam zdjęć. Wystarczało mi to co widziałam z okien. Temperatury doszły do -11*C, ale odczuwalne było dużo niższe. Dziś mamy odwilż, z której bardzo się cieszę. Ptaki też się cieszą.



Jeszcze raz wszystkiego dobrego na Święta i szczęśliwego Nowego Roku 2023. Życzę wszystkim aby stali się podróżnikami dobrych serc i umiłowani w Bożym Duchu szerzyli słowem i swoją postawą nauki Prawdy Jedynej.

I wyglądają promienie słoneczne zza chmur. Będzie piękna pogoda 

:) 


 

24 komentarze:

  1. Na te Święta śniegu mnóstwo,
    Niech opuści Was ubóstwo,
    Niech zagości radość w koło,
    Ma być pięknie i wesoło.
    I do szopki podążajcie,
    Pokłon bijcie i ufajcie,
    Że ten Jezus malusieńki
    Spełni Wam życzenia wszelkie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasteczka z płatków owsianych są przede wszystkim bardzo zdrowe i przepyszne. Też bardzo często je robię. Najważniejsze, że nie ma w nich żadnej chemii.
    Droga Agatko!
    Życzę Tobie i Twojej rodzinie na te nadchodzące święta Bożego Narodzenia zdrowia, spokoju, miłości i szczęścia na ten szczególny czas.
    Przesyłam najcieplejsze myśli, serdeczne pozdrowienia i uściski!

    OdpowiedzUsuń
  3. Spokojnych i zdrowych Świąt w rodzinnym , świątecznym nastroju 🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również życzę Ci świątecznego spokoju i niekończącej się radości oraz wszelkiego dobra na nadchodzący rok. Zdrowych i wesołych świąt...

    OdpowiedzUsuń
  5. I ja życzę wam zdrowia, spokoju i optymizmu w Święta i Nieświęta :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Błogosławionych Świąt Bożego Narodzenia i pięknych dni w nadchodzącym Roku Agatko.

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiamy te ciasteczka, ale zamiast płatków górskich dodajemy płatki kukurydziane:) Radosnych Świąt życzę i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Udanych i zdrowych Świąt Bożego Narodzenia:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Hejka Agatko. U nas w porywach było minus 17...sniegu napadało. Potem topniał i szklanka na drogach. Oj mieliśmy niebezpiecznie. Teraz ciepło na plusie, śniegu ni ma nie widać. I takie to święta będą. Ale na spokojnie w domku z rodzinką... Wszystkiego a najlepszego dla. Was. Zdrowia i spokoju. To najważniejsze. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Agatko, dziękuję Ci za życzenia. Życzę Ci żeby Jezus rodził się w naszych sercach każdego dnia i obdarzał miłością, pokojem i nadzieją :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję za życzenia. :)
    Dobrych Świąt życzę. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję Agatku za życzenia, ja Tobie i Twoim najbliższym też życzę dużo radości i rodzinnego ciepła na ten święty czas oraz wielu wspaniałych chwil w tym nowym, 2023 roku 🙂. Abyście dalej czerpali radość ze zwykłych, codziennych zdarzeń. U mnie też przygotowania były na spokojnie i bez zbędnej nerwówki. Ściskam świątecznie

    OdpowiedzUsuń
  13. Błogosławieństwa i cudownie przeżytej Oktawy Bożego Narodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo dziękuję za życzenia. Starałam się odwiedzić ulubione blogi, z braku czasu nie zawsze udawało mi się zostawić komentarz, ale sercem byłam ze wszystkimi. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Agatko Droga obfitego, zdrowego, radosnego Nowego Roku życzę , buziaki :-D

    OdpowiedzUsuń
  16. Droga Agatko!
    Tobie i Twoim najbliższym życzę dużo zdrowia, miłości, pomyślności i spełnienia marzeń w Nowym Roku 2023.
    Do siego roku!

    OdpowiedzUsuń
  17. Kochana!
    Dziękuję za 2022r. i życzę, aby nowy 2023 był tylko lepszy dla Ciebie i Bliskich-bądżmy zdrowi🍀🌹🤗💝

    OdpowiedzUsuń
  18. Pójdę na Plac Europejski zobaczyć fajerwerki:-))Mam nadzieję, że nie będą strzelać na ulicy. Dobrej zabawy kochana :-))

    OdpowiedzUsuń
  19. Też mam tego grzyba bombkę. :)))) Śliczne to ostatnie foto. Mam nadzieję, że miałaś miłe święta. Upiekłam zaraz przed wigilią ciasteczka dla rodziny...no przyznam, że pierwszy raz sama. :D No, ale upiekłam i wyszły pyszne i byłam z siebie dumna...takie proste z masłem orzechowym i czekoladą...powtórzę je i zachęciły mnie, by dalej uczyć się pieczenia, krok po kroku. :) Wiesz, jak mnie te moje sikorki na balkonie cieszą, jesteśmy super kobiety, pomagamy naszym mniejszym przyjaciołom, brawo dla nas. :) Kochana Ty moja bratnia duszo, ja Ci tak bardzo silnie posyłam same serdeczności. Drogą niewidzialną leci do Ciebie i to regularnie ogrom zdrowia, ogrom miłości, ogrom siły i sympatii. Leci ogrom gwiazd spełniających marzenia i wszystko to leci i leci...każdego dnia otrzymujesz ode mnie nową dostawę i niech nikt nie waży mi się przeszkadzać w tym połączeniu, bo i tak będę dziennie Ci to wysyłać. :D :*****

    OdpowiedzUsuń
  20. Kochana wszystkiego dobrego dla Was w Nowym roku. Niech Wam się darzy. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  21. Święta minęły migiem i już mamy 1 stycznia. Kiedy jak, gdzie? Nie wierzę normalnie. Za szybko. Te ciastka znam, moja babcia robiła. Coś pysznego. Moją ulubioną potrawą Bożonarodzeniową jest groch z kapustą. Po prostu jem jem i jem.
    Uściski z Krakowa

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń
  22. https://kociafrania/pl/ blog6 stycznia 2023 14:39

    Spokoju, zdrowia, codziennego uśmiechu, miłości bliskich i dalekich w Nowym 2023 roku życzę Agatko Tobie i caaemu światu! Do Siego Roku!

    OdpowiedzUsuń
  23. That was a lovely post and sentiment! Happy New Year! Hope your entire new year of life will be wonderful!

    OdpowiedzUsuń