Obserwatorzy

niedziela, 16 kwietnia 2023

Mirabelkowy czas i to i owo ze świątecznego stołu

Pogoda nie zachwyca mimo to przyroda intensywnie budzi się do życia a czas pędzi jak szalony. Zimową porą nie mogłam się doczekać przedwiośnia, a za nami już połowa kwietnia. Może powtarzam się, ale znów liczę czas od weekendu do weekendu. 
Kwitną mirabelki, które zachwycają swoją bielą i gęstością drobnych kwiatuszków. Nastał raj dla owadów. Każde drzewko oblegane przez pszczoły, trzmiele i wszystkie inne owady, które lubią taką stołówkę. Coraz bardziej się zieleni. Gdyby nie deszczowe dni, to mogłabym już zrobić pierwsze koszenie.

Mimo ptasich śpiewów i wiosennych zapachów chcę jeszcze powrócić do Świąt Wielkanocnych, które były u nas bardzo domowe i bardzo spokojne, co mnie ogromnie cieszyło.  Do blogowego pamiętnika chciałabym wpisać nowe przekąski, które pojawiły się na naszym stole. Inspirację a raczej wiedzę jak je zrobić wzięłam z filmiku https://www.youtube.com/watch?v=8lqWRSl_YSo&t=1s

I równie pyszne roladki z wędliny o różnych smakach, które bardzo nam smakowały. Przepis w  filmiku autorki. https://www.youtube.com/watch?v=zbMNDGw-IwI . W tym roku również zrobiłam koszyczek z melona, o którym dawno temu opowiadałam tutaj

 
Pomimo przeróżnych perypetii zdrowotnych staram się działać i porządkować ogród. Myślę sobie, że nie ważne ile zrobimy, ale żeby robić i nie poddawać się. Każde wyjście na dwór, ku przyrodzie jest dla nas lekarstwem.

Pozdrawiam Was bardzo serdecznie i życzę wiele zdrowia
:)


 

22 komentarze:

  1. Pięknie zakwitła mirabelka. U nas niestety trochę się pospieszyła. Podczas kwitnienia ciągle padało i nawet dwa razy był przymrozek. Pewnie nie będzie tych smacznych owoców, które u nas są podstawą przetworów na zimę. Smacznie wyglądają przekąski. U mnie też gościła galaretka drobiowa, która bywa na stole od wielu, wielu lat. Agatko ja ze zdrowiem mam poważny kłopot. Jeżeli byłaś na moim blogu, to wiesz. Robię tylko to, co muszę. Trudno czekam na lepszy czas. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że jednak da trochę owoców. Wiele zdrowia życzę :)

      Usuń
  2. Doczekaliśmy się wreszcie wiosny i kwitnienia...
    Potrawy wyglądają niesamowicie apetycznie.:))

    OdpowiedzUsuń
  3. U nas powoli już robi się pogoda wiosenna. Ależ smakołyki przygotowałaś na święta. Aż chce się je jeść. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiosna, wiosna! Ogromnie cieszy. Miło mi, że podobają Ci się przekąski.

      Usuń
  4. Tak, wyjście do ogrodu działa leczniczo i na nasze dusze i na ciała. A kwitnące mirabelki sa cudne. Jak panny młode w welonie. Nasza mirabelka jeszcze nie kwitnie, ale całą jest w białych pakach. Lada chwila wiec pokaże pewnie swą urodę!
    Pozdrawiam Cię ciepło, Agatko:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam kwitnące mirabelki i inne drzewa owocowe. Ale mirabelki są u mnie pierwsze, więc najbardziej zachwycają :)

      Usuń
  5. U mnie podobnie choroba przeplata się z brzydką pogodą i pracami w ogrodzie. To wszystko nie nastraja mnie dobrze. Ciągle czekam na prawdziwą, ciepłą wiosnę. Galareta w kształcie jaj wygląda bardzo apetycznie. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiele zdrowia życzę. Mnie też ta dziwaczna pogoda męczy.

      Usuń
  6. U mnie kwitnie młode drzewko brzoskwiniowe-z pestki🍑
    Wiosna obudziła rośliny w ogródeczku. Było słońce, dzisiaj deszcz. Będzie wszystko rosło, że hej🌞🍀💚🤗🌷
    Pozdrowionka zostawiam😃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ fantastyczne drzewko z własnej pestki! Gratuluję :)

      Usuń
  7. Mirabelki uwielbiam. Maja niezwykły smak ciepłego lata. W zeszłym roku nastawiłam z nich ocet. Wyszedł pyszny, taki śliweczkowy!

    OdpowiedzUsuń
  8. Mirabelki, ałycze itp - zawsze cudne.
    A stół wygląda w tych pokazanych fragmentach bardzo smakowicie :)
    Pozdrowienia serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. I bardzo mi się podoba ta ostatnia myśl, przecież praca w ogrodzie ma być przyjemnością :) Pięknie wyglądają kwitnące mirabelki...

    OdpowiedzUsuń
  10. Tegoroczna wiosna jest wyjątkowo zimna ale przynajmniej rośliny nas nie zawiodły. Pięknie wyglądają galaretki i ruloniki z szynki.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam wrażenie, jakby przyroda nic sobie nie robiła z tej pogody. Chociaż jak by nagle pojawił się przymrozek to nie byłoby dobrze.

      Usuń