Obserwatorzy

czwartek, 16 lutego 2023

Szadź w moim ogrodzie

Długo zastanawiałam się co to jest? Szron czy szadź? Szadź składa się z kryształków lodu pozlepianych i nie jest tak efektowna jak szron, który składa się z igiełek lodu często rozgałęzionych, nie tworząc zwartej bryły. Szadź może mieć delikatne igiełki ale będzie ich niewiele. Tak więc mamy szadź, której przyglądałam się z Sunią. Ona chyba też była zdziwiona? 
 
Na pewno nasze ptaki nie były zdziwione, nadejściem mrozu, którego nie dojrzała moja pogodynka. Od dwóch dni sikory mocno okupowały słoninę. Nawet się dziwiłam, skąd taki apetyt? A tu proszę!


Mam ferie zimowe, więc wypoczywam w domu. Jeszcze wczoraj rozpoczęłam pierwsze porządki w ogrodzie usuwając jesienne badyle, pograbiłam tu i ówdzie. I miałam zrobić zdjęcia temu co już odważnie wygląda z ziemi a tu bęc... szadź. Więc post jest o niej.


Pozdrawiam Was bardzo serdecznie i dziękuję za odwiedziny, bądźcie zdrowi.
:)
 
 


24 komentarze:

  1. No widzisz, u nas też :) Ale przebiśniegi się nie przejmują.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze to dekoracyjne.
    Sikorki u nas już wiosennie dzwonią.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zawsze podziwiam szadź - pięknie wygląda, szczególnie w porannym słońcu.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zima nie odpuszcza. U nas ostatnie dni przyjemne, słoneczne, prawie wiosenne. Nie ma się jednak co cieszyć zawczasu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie rzadko kiedy jest słoneczny dzień, szkoda. Teraz ferie można by miło spędzić czas na dworzu, a tak...

      Usuń
  5. Szadź jest pięknym i chyba nie tak częstym jak szron zjawiskiem. Trudno ją fotografować, bo zazwyczaj występuje przy dużym zachmurzeniu a nawet zamgleniu a wraz ze słońcem znika...
    Czeka nas jeszcze troche zimy przed nadciągającą szybko wiosną. I dobrze, bo wszak jeszcze luty!:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak. Przy najmniej moim aparacikiem trudno :)

      Usuń
  6. I szron i szadź to bardzo widowiskowe zjawiska. Zawsze, jak tylko mogę, staram się wtedy wybiec z telefonem i porobić fotki, bo najczęściej wychodzą urocze...

    OdpowiedzUsuń
  7. A u mnie szadzi ani szronu nie ma. Jest pluchowato i prawie przedwiosennie. Teraz leje i wieje. :-/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawie to wygląda. U nas jest szaro, deszczowo, wietrznie. I typowo przedwiosennie. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapowiadają kolejny nawrót zimy. Ja jednak czekam na wiosnę i pierwsze przebiśniegi, krokusy. Pięknie wygląda szadź na twoich zdjęciach.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  9. Odpowiedzi
    1. Bajecznie? Widzę, że mamy różne spojrzenia na to samo :D

      Usuń
  10. Dziś zaczęła się wiosna ! Cieplutko i wesoło u Ciebie? :-)))

    OdpowiedzUsuń