Obserwatorzy

czwartek, 2 listopada 2023

Jesienne zauroczenie...

Mamy już listopad. Wyszłam z rana w samym polarze i było mi ciepło. Mimo to drzewa przygotowują się do zimowego spoczynku. Nie dają się zwieść nietypowej pogodzie. Coraz bardziej widać tę jesień. Zaczynają przebarwiać się liście, coraz więcej ścieli się ich u naszych stóp. 
 
Już kiedyś pisałam, że moja działka najpiękniej wygląda jesienią. Będąc jesienną daltonistką, sadziłam rośliny z opisem - jesiennych przebarwień, licząc na to, że stworzą same jesienny klimat, skoro ja go nie widzę. Jest tego tak dużo, że nawet i ja zaczęłam widzieć tę jesień. I rzeczywiście robi się samo... I to jest dla mnie niezwykłe!
 
Lubię  spacerować po działce o każdej porze roku, ale wiosną i jesienią chyba najbardziej. O tej porze roku odwiedza nam sporo ptasich gości, amatorów owoców berberysów i jałowców. Ostatnio widziałam niewielką grupkę kosów. Bardzo nas cieszy, kiedy widzimy, że nasza działka jest jadłodajnią dla ptaków. To właśnie za sprawą jesiennego przebarwiania się berberysów mam jesienny klimat w ogrodzie. Okazałe krzewy w kolorze czerwieni i mocnego różu robią większą część tej roboty. Drugą pomocnicą w tworzeniu jesiennego klimatu jest mgła, która w tym roku pojawiła się dopiero w październiku. Może właśnie dzięki niej zaczęłam widzieć różnicę, bo jak każde miejsce w promieniach słonecznych wygląda inaczej niż podczas mgły.   

Oczywiście, nie można zapomnieć o roli samych drzew, które w naszym ogrodzie pełnią szczególną i kluczową rolę przez cały rok.
 

Korzystając ze zmiany czasowej mogę podziwiać wschody słońca. Nieustająco zachwyca mnie ,,budzenie się dnia". 
 

Pozdrawiam Was bardzo serdecznie. 
Właśnie mam słoneczny ranek, który napawa mnie pozytywną myślą.
Wszystkiego dobrego życzę! 
:)


 
 

39 komentarzy:

  1. U nas też jesień, wreszcie...
    I niebieskie niebo, i żółte klony. W dodatku słońce. Ciesze się póki jest :)
    U nas widziałam dudki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też jeszcze chodzę w polarze i jest mi ciepło. Jestem pod wrażeniem aury pogodowej, jaką zafundowała nam tegoroczna jesień. Pozdrawiam i życzę jak najwięcej miłych gości w tak przytulnym ogrodzie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. My bardzo lubimy, kiedy odwiedzają nas ptaki.

      Usuń
  3. O tak! Jesień w tym roku nas rozpieszcza. Sypie złotem, ciepłem i pięknem. Pięknie u Ciebie wygląda jesienny ogród. Oglądam i zachwycam się. Serdeczności Agatku:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Długo była prawda? Nie pamiętam tak ciepłego listopada :)

      Usuń
  4. Rzeczywiście wciąż jest ciepło i dzięki temu przyroda czaruje kolorami i choć sporo liści już ściele się pod nogami, to wciąż jeszcze na drzewach ich nie brakuje. Twój jesienny ogród potrafi zachwycić. Pozdrawiam jesiennie :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obserwowałam jak drzewa coraz szybciej zrzucały liście i tak czułam, że coś się święci :D

      Usuń
  5. U mnie też już liście opadają, choć jeszcze kilka dni temu ogród był wciąż "zarośnięty". Ale masz rację odnośnie czerwieni w ogrodzie. U mnie taką robotę robi klonik czerwony... Jego liście aż płoną ta czerwienią i wygląda to cudownie. Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Tu mła, nie mogę się zalogować, dobrze że choć mogę pisać. Bardzo ładnie wyszło to jesiennienie działki, dobrze wygląda. :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytaj co napisała poniżej tutaj Klimaty Agnes, to działa :)

      Usuń
  7. Jak tu się nie zachwycać taką piękną jesienią. Agatko, twój ogród czaruje. Dzisiaj mamy 3 listopada a w dalszym ciągu ciepło. Oby jak najdłużej.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaskoczył nas listopad swoim ciepłem, prawda?

      Usuń
  8. No nie, jednak nie do końca samo. Ciężka praca :). Pozdrowienia.
    Pięknie tam u Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niby tak, ale to tylko posadzenie roślin. Przyroda zrobiła resztę :)

      Usuń
  9. Piękna jesień w Twoim ogrodzie. Plejada barw i odcieni. Temperatura jak na listopad bardzo przyjemna. Pozdrawiam serdecznie 🪻 🙂 🌺🌺

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo dużo ludzi narzeka na jesień, bo przecież dni stają się krótsze, zimniejsze... A gdyby tak pomyśleć , no cóż jest tak, a nie inaczej , ale te piękne widoki wynagradzają krótkie dni.... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też narzekam, że dni są coraz krótsze, bo po ciemku to tej przyrody za bardzo nie widać. Chwila jasnego przed pracą, to takie rzucenie okiem, wychodzę z pracy już ciemno...

      Usuń
  11. Jak fajnie, że sporo z nas mimo kapryśnej pogody, lubimy jesień i zauważamy jej lepszą stronę. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Cieszymy się, że jesień jest ciepła, piękna i kolorowa.
    Jednak mimo tej radości, gdzieś w głębi czuję smutek, że cztery pory roku, do których byłam przyzwyczajona zmieniają się i tak sobie myślę, że przyjdzie moment, gdy będą tylko dwie pory roku, zimna i gorąca.
    Patrzę na Twoje fotki i na to, co mam u siebie podzielam Twoje zauroczenie.
    Pięknie uchwyciłaś urok jesieni. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację. Mimo narzekania na jesień, czy zimę to jednak szkoda tej zmiany.

      Usuń
  13. Pięknie i tak kolorowo jest w Twoim ogrodzie. Jak tu się nie zachwycić. Jesienne kolory są piękne. Mam też berberysy i mimo kolców bardzo je lubię za te kolory wiosną i jesienią. U nas też już są ptaszęta, które tak kocham. Lubię patrzeć, kiedy rano przychodzę do ogrodu i wśród drzew przebiega - tak przebiega, skacze mój ulubiony kos. Pokarm czeka już na nie. Pozdrawiam serdecznie:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię obserwować ptaki. Tak wspaniale sobie radzą pomiędzy gałęziami drzew. Kiedy jest ptak drzewo staje się Kimś wyjątkowym.

      Usuń
  14. Już i ja mogę napisać o niebie, kolorach, nastrojach jesiennych, hehehe. Tylko rozchorowałam się a jutro na rehabilitację powinnam dotrzeć. Biorę końskie dawki rutinoskorbinu itp. Na pewno do rana wszystkie bakterie wyjdą. Pozdrawiam serdecznie Agatko :-)))

    OdpowiedzUsuń
  15. Tak, Twój ogród jest jak oaza dla mnie. Jesień pasuje tu idealnie. Jako fanka jesieni, fanka mgieł, to dla mnie to prawdziwa baśń. Masz tam , jak w baśni. No i do tego ptaki. Naprawdę miło sobie wyobrazić, jak tam spacerujesz i obserwujesz to wszystko, sercem się przyłączam do kolejnego spaceru po Twoim magicznym ogrodzie. :) Jesteś cudna. :****

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że Ci się podoba, w dodatku jak jesteś fanką jesieni. To dla mnie ogromny komplement. :)

      Usuń
  16. Piękna jesień w waszym ogrodzie. Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Agatko, wspomniałaś u mnie o kłopotach z komentowaniem. Miałam to samo przez jakiś czas, nie tylko nie mogłam pisać komentarzy, nawet jako anonim, ale nawet nie mogłam się zalogować, cały czas mnie odrzucało. Na szczęście udało mi się znaleźć rozwiązanie, jak pokonać ten problem i już jest dobrze. Napiszę Ci jak to zrobiłam... Gdy otworzysz stronę jakiegoś bloga, to na górze, na pasku, gdzie pokazuje się jego nazwa, jest na początku taki znak ,,tarczy,, Trzeba w niego kliknąć i pokaże się okienko, gdzie jest informacja ,,wzmocniona ochrona przed śledzeniem,, i suwak, że jest włączona. Trzeba w to kliknąć, wyłączając tą opcję. Wtedy automatycznie powinnaś zostać zalogowana na danym blogu. Trzeba tę operację przeprowadzać dla każdego bloga oddzielnie, ale gdy już raz to zrobisz, to na konkretnym blogu zapisuje na stałe. Mam nadzieję, że informacja pomoże i uda Ci się pokonać problem :))
    Twój ogród zawsze mnie zachwyca, jest oazą spokoju i naturalności <3
    Ściskam serdecznie, Agness <3

    OdpowiedzUsuń
  18. Agatko u Ciebie na działce tak spokojnie. Działka nabrała wieku, dużo dorodnych krzewów , rozrosły się. Miło mi było do Ciebie zajrzeć i zobaczyć roślinne zmiany. Pozdrawiam serdecznie. Ania-Pawanna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och! Jaka niespodzianka :D Masz rację, każdy ogród starze się z wdziękiem.

      Usuń
  19. Wiosną i jesienią przyroda jest bardzo kolorowa :D Również uwielbiam te dwie pory roku w szczególności :)

    OdpowiedzUsuń