Obserwatorzy

sobota, 21 października 2023

Robi się jesiennie

Dopiero co wrzesień nazwałam ,,zwariowanym. Październik wcale nie jest lepszy. Wydaje mi się, że wszystko za sprawą dziwnej pogody w tym roku. Jest cieplej niż zazwyczaj i tak jak przyroda robi swoje, tak my ludzie niekoniecznie. Na tarasie nadal dojrzewają mi pomidory na krzakach. Jakieś niepokojąco niskie temperatury, które nawiedziły nas jakiś czas temu nie dotarły na taras. Krzaki pomidorów rosną w donicach przy ścianie domu, więc też mają cieplej. W zeszłym roku uprawę pomidorów kontynuowałam w domu. W tym na tarasie. 

 

Wiadomo, że październik przypisany jest jesieni, ale widać ją dopiero od kilku dni. Pogodowo może wcześniej, bo zrobiło się chłodniej i zaczęło więcej padać. Meteorolodzy wspomnieli o dzisiejszych opadach śniegu ale nie nadeszły, dziś jest około 18*C. A może nawet trochę cieplej? Chodziłam w polarze. Mamy październik. Jest bardzo dziwnie. W każdym razie coraz bardziej widać jesień. Liście zaczynają się przebarwiać i spadać na ziemię. Podobno jeże już poszły spać. Mam nadzieję, że dwa kopce z gałęzi i liści na drugiej działce, dostaną swoich zimowych mieszkańców. Październik jest miesiącem, w którym zbieram nasiona jednorocznych kwiatów. Chociaż jest to mocno utrudnione, bo nadal kwitną.


Uwielbiam zdjęcia jabłek wiszących na drzewie czy po prostu jabłek. One mocno kojarzą mi się z jesienią. 



Niezmienne jest grupowanie się mazurków wokół naszego domu. Mamy takie miejsce gęsto porośniętych różnych krzewów i widzę, że rok rocznie, mazurki spędzają w nich zimę. Uwielbiam na nie patrzeć.

Nadal mamy piękną, słoneczną pogodę. Nadal jest zielono. Jak to się skończy to nie wiadomo, ale na pewno warto korzystać ze spacerów i przyglądaniu się przyrodzie. Ona jest taka piękna.

Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie. 

:)

Niestety mam jakiś problem z logowaniem się a nawet z pisaniem jako anonim na blogach i nie mogę zostawić komentarza. Ale bardzo lubię Was czytać.



 

25 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podobają, bo ja robię zwykłe zdjęcia, zwykłym aparatem, zwykłej codzienności. Ale ona też mnie zachwyca :)

      Usuń
  2. Tak pogoda zmienna jest, w każdej części kraju jest inaczej. U nas w górach spadł pierwszy śnieg na kilka godzin. W dolinach pada deszcz albo świeci piękne słońce. Liście szybciej opadają bo wieją wiatry i to raczej powoduje, że jest zimniej. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj. Mam problem z pisaniem na twoim blogu. Nadal nie mogę znaleźć przyczyny. Mam tak często. Piękne masz tereny spacerowe. Masz rację, pogoda jest okropnie zmienna i ciężko coś zaplanować, ciężko jest mi ubrać się odpowiednio do pracy, bo rano jest dużo chłodniej niż potem. Pozdrawiam Cię :)

      Usuń
  3. Śliczna jesień u Ciebie Agatko, piękne zdjęcia. U mnie deszczowa niedziela, postaram się dziś odpowiedzieć na Twoją wiadomość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj :) Doskwiera mi skleroza, ale o jakiej wiadomości piszesz?

      Usuń
    2. Przepraszam Agatko, nastąpiła pomyłka z mojej strony. Za mocno jestem zabiegana i pośpiech gubi.

      Usuń
    3. Ok. Wolałam dopytać, gdybyś miała paść ofiarą jakiegoś oszustwa.

      Usuń
  4. Kocham, uwielbiam wróble. We wrześniu było cieplej, niż w sierpniu, ale już dzisiaj u mnie... bardziej listopadowo się zrobiło. Pada od rana i jest ciemno. Szalony czas, bardzo intensywny. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też je bardzo lubię. Takie małe a tyle hałasu potrafią narobić. Niestety nie udaje mi się napisać na twoim blogu. Pozdrawiam serdecznie :D

      Usuń
  5. Piękna, naturalna jesień u Ciebie. U nas też już przycupnęły mazurki. Gromadzą się w żywopłocie z ligustru. Dziwna jest ostatnio pogoda, która diametralnie zmienia się z dnia na dzień. U nas wczoraj było 20 st. ciepła, dziś ziąb i deszcz. Jesień też już złoci liście. Pozdrawiam jesiennie!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziwna ta pogoda. Nie wiadomo jak się ubrać do pracy. Dzisiaj ma cały dzień padać. Ściskam Cię bardzo serdecznie. Bylebyśmy zdrowi byli.

      Usuń
  6. Też bardzo lubię zdjęcia jabłek, są bardzo wdzięcznym obiektem fotografowania. Rokrocznie jesień sprawia nam niespodzianki pogodą, w zeszłym roku o tej porze było bardzo ciepło i również listopad był jeszcze pięknym miesiącem. Może i teraz przyjdzie jeszcze trochę złotych, słonecznych dni? Pozdrawiam Cię cieplutko...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę, było łanie w zeszłym roku? Kurcze... nie pamiętam... To może rzeczywiście zima się przesuwa albo słabnie?

      Usuń
  7. U nas jesień ogłosiła suczka z Sadu (Sadu już nie ma, suczka jest). Kiedy ona zaczyna korzystać z budy, wiem, że to już. Idzie ku zimie.
    Choć może zim już nie będzie. Może nam jedna pora roku zniknie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyżby sunia miała swoją historię? U mnie też kocica kochająca wolność i świeże powietrze, kiedy zaczyna pchać się na fotele i na koce to znak, że idzie jesień.

      Usuń
  8. Robi się jesiennie, ale w dalszym ciągu Pani Jesień ukazuje swoją łagodną twarz. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Droga Agatko!
    Piękna jesień u Ciebie. U mnie po październikowych przymrozkach wszystkie kwiaty zmrożone. Ogród praktycznie przygotowany do zimy. Czekam na złotą polską jesień.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie to się zdaje, że u mnie babie lato to już było. Nawet widziałam te lecące nici pajączków. Obecnie jest jesienna plucha. Ściskam Cię bardzo serdecznie :D

      Usuń
  10. Bardzo lubię te ostatnie promyki słońca. I ciepłą kolorową jesień. Choć na chwilkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też. Mnie wcale nie śpieszno do zimy. Najchętniej zapadłabym w sen zimowy i obudziła się na przedwiośniu :)

      Usuń
  11. Faktycznie ten październik jest dziwny ,jest ciepło choć u mnie deszczowo, wszystko kwitnie choć zrobiłam trochę porządek w rabatach,ostatnio napisałam do opiekonow zieleni miejskiej kiedy będą usuwać rośliny z donic by dali znac i tak też się stało dzięki temu stałam się właścicielka pięknych szałwi białych i niebieskich😍.bo zamówiłam z renomowanego gospodarstwa to dostałam 10cm sadzonki bez podpisu odmiany 😡.u mnie dużo sikorek mama pod pergola daje im jeść i sobie siada z tatą pije kawę a sikorki po stole,fotelach czy nawet nogach sobie skaczą.pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda? Dziś mam słoneczko i nawet jest ciepło. Dziwna ta jesień. Gdzieś u kogoś spadł deszcz ze śniegiem. Gratuluję szałwii. Niech się pięknie rozmnażają :)

      Usuń