Obserwatorzy

środa, 7 lutego 2018

Luty...

W zeszłym tygodniu, kiedy śnieg zniknął i zaczęły przebijać się nieśmiało pojedyncze promienie słońca poczułam powiew przedwiośnia. Uczucie to wzmocniło radośniejsze ćwierkanie wróbli i świergotanie sikorek. Przebudzenie nie zostało zmącone nawet pogłoskami o powrocie zimy i jej rzeczywistym nadejściem. Co jakiś czas widzę biegające wiewiórki po okolicy, czy to zwiastun nadejścia cieplejszych dni, czy raczej mocniejszego oziębienia?  Czuję się jak przebudzony niedźwiedź ze snu zimowego i mocno zdziwiony leżącym śniegiem i panującym zimnem. 

Dzisiaj idąc po działce słyszałam chrupanie pod nogami i charakterystyczny dźwięk pękającego lodu pod butami. Nieprzyjemne uczucie. To mokradła zamarzły, obsypał je dodatkowo śnieg i ścieżki jedynie łudząco sprawiają wrażenie utwardzonych i zwykłych. W tym roku zima bawi się ze mną w jakąś ciuciubabkę, raz jest śnieg, zaraz go nie ma, potem znów jest i tak w kółko. Tym razem posypało z lekka. 
 
Spaceruję po działce niczym jakiś  duch  zapomnianych ruin zamczyska, snując się milcząco wszerz i wzdłuż okrążając dom dookoła i wszystkie elementy działki. Szczególnie, kiedy krążę niedaleko niedokończonej altany.
Nowa budowla, do której jeszcze się nie przyzwyczailiśmy. Sennie, cicho i zimno. Dobrze, że posadziliśmy kilka iglaków to przynajmniej jest na czym zielonym oko zawiesić. Mimo przebudzenia nie snuję planów na nowy sezon, tkwię zawieszona w nicości myśli. Czekam...po prostu czekam.
 

Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie i miło mi, że zaglądacie i zostawiacie sympatyczne komentarze :)
Jak to mówi syn - bliżej jak dalej do wiosny :D



20 komentarzy:

  1. U nas obecnie do wiosny dalej niż bliżej, przymroziło. Mnie już troszku nosi do prac ogrodowych. Z zimowym pozdrowieniem : )

    OdpowiedzUsuń
  2. Twój ogród bajkowy nawet zimą...;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zima była, teraz może spokojnie przyjść wiosna :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O ii w Warszawie leży śnieg, hehe Uściski gorące :-D

    OdpowiedzUsuń
  5. A u nas pierwszy prawdziwie zimowy dzień...tej zimy ;) Ja już nie czekam, sieję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Połóż się jeszcze trochę niedźwiadku i zbierz siły, bo pracy wiosną Ci nie zabraknie.

    OdpowiedzUsuń
  7. to swietna wiadomość_ blizej jak dalej. Dobrze, że przypomnieliście :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Prześliczny ten Twój ogród. :) U mnie nasypało i to porządnie. Mnie tam to cieszy. Tobie jednak dużo słoneczka życzę. No tak do wiosny już całkiem blisko. Fajnego masz syna. :)

    Przesyłam ciepłe pozdrowienia dla Ciebie, wspaniałej kobiety. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak w starym przysłowiu "Luty podkuj buty i kożucha do tego i niebój się lutego ". U mnie też biało :)
    Pozdrawiam cieplutko :))

    OdpowiedzUsuń
  10. Wszyscy czekamy na wiosnę, ale chyba lepiej, żeby była teraz, niż na Wielkanoc. Ja też codziennie kilka razy robię obchód po ogrodzie, a Twoja altana zapowiada się interesująco.
    Pozdrawiam cieplutko.:))

    OdpowiedzUsuń
  11. Agatko, pięknie jest zimą w Twoim ogrodzie. U mnie w nocy dosypało. Od poniedziałku bardzo nieprzyjemnie, szaro, pochmurno. Mam dosyć już tych szarości.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Synek ma rację całkowitą z tą wiosną:) Już z górki:)

    OdpowiedzUsuń
  13. U nas tylko mróz trzyma, co dla roślin wcale nie jest fajne jak śniegu brak. Ale słoneczko świeci, więc jest jakaś rekompensata za ten szary czas ostatnio ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. A u nas śnieg już stopniał

    OdpowiedzUsuń
  15. Blisko, blisko już za moment przedwiośnie, a później to już z górki pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  16. Co dnia rano lecę z nadzieją do okna ,a tam zamiast oznak przedwiośnia mróz, zmarznięte ptaki, resztki śniegu,beznadzieja. Posiałam nasionka kobei,którą uwielbiam, wyobrazam jak pięknie,liliowo zakwitnie na moim balkonie. Ale kiedy to będzie?

    OdpowiedzUsuń
  17. No zima przyszła ale chociaż słonecznie i to dodaje energii.Wszystko zaczęło się budzić a tu naraz przystopowało ech...

    OdpowiedzUsuń
  18. U mnie zima, także przyszła, chociaż dzisiaj temperatura w dzień była na plusie to było bardzo zimno, więc ze spaceru nie było. Czekam, również na słoneczne, ciepłe dni.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. W moim ogrodzie straszny bałagan jakoś szaro i buro - nie widać wiosny i jest za mało śnieg - pozdrawiam Agatku serdecznie

    OdpowiedzUsuń