Obserwatorzy

sobota, 4 lutego 2023

Biały luty

Przez chwilę było przedwiośnie, można tak powiedzieć o styczniu, liście tulipanom podrosły. Obecnie powróciła zima. Obserwujemy ptaki i po ich zainteresowaniu karmnikami wiemy jaka będzie pogoda. Dziś okupują stołówki. Uwielbiam na nie patrzeć. Uwielbiam ich ćwierkot. Bez nich zima byłaby bardzo smutna.
 
Styczeń był pochmurny i bardzo smętny. Praca, dom i wyczekiwanie dni słonecznych, które nadeszły dopiero dzisiejszego poranka. Cieszy mnie, że dni są coraz dłuższe.
Oprócz tego, że zrobiło się biało, to nic się u nas nie dzieje. Myślę, że powinno to cieszyć. Czasami brak zmian jest dobrą rzeczą. Wszyscy wyczekujemy tej prawdziwej wiosny. Wiem, że u wielu osób jest już przedwiośnie z kwitnącymi ciemiernikami. U mnie ich nie ma. Ptactwo podwórkowe też wyczekuje ciepełka, a może po prostu słonecznych dni? Jak nie śnieg to błoto. Ostatnio grzęzłam w nim w kaloszach.
Jest już luty. Tak niewiele już do wiosny.

Bardzo mi miło, że przybywa obserwatorów. Bardzo dziękuję za liczne komentarze. Cieszę się, że jesteście. Wszystkim życzę wszystkiego dobrego.
:)
 


 

40 komentarzy:

  1. Ja już też zaglądam za wiosną i szczerze mówiąc dosyć mam tej pseudozimy :) Tym bardziej, że karuzela pogodowa trwa, raz pada śnieg, za chwilę deszcz, a za kolejną chwilę świeci słońce :) Oszaleć można... Do tego wiatr wieje niemiłosiernie i zabiera całą przyjemność ze spacerowania. Pozdrawiam Cię cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pogoda bardzo niekorzystna dla naszego zdrowia i samopoczucia.

      Usuń
  2. U mnie dzisiaj sypnęło śniegiem. To jeszcze można przeżyć, ale mrozu nie, a temperatura spada na łeb i szyję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A u mnie ciemierniki zasypało. I bardzo dobrze bo w nocy ma być solidny mróz. styczeń był dla mła paskudny i tak naprawdę to taki że nie miało zbytnio znaczenia co za oknem. W lutym jak i Ty Agatku postanowiłam cieszyć się zimą. Mam wrażenie że ten miesiąc zleci ekspresowo i trzeba łapać tę zimę bo zaraz będzie przedwiośnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja się nie cieszę, próbuję ją przetrwać dzięki małym radościom.

      Usuń
    2. Na jedno wychodzi. ;-D To pisałam ja, Taba. Nie mogę się zalogować, cud że pisać mogę. Blogger... wrrrr

      Usuń
    3. Ja też mam problem i parę razy muszę kliknąć aby dało mi z zalogowaniem :/ Bardzo frustrujące.

      Usuń
  4. Thank you for your translate button so I can read your blog in English. Your wild birds are so cute as they sit at your seed cafe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I'm very happy that the translator is useful :)

      Usuń
  5. Wszystkiego dobrego Agatko. Do wiosny coraz bliżej. Mam takie samr odczucia jak ty i widoki. Pocieszam się tym, że to też potrzebne i do wiosny coraz bliżej. Ściskam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tak. Zima jest potrzebna. Ale tak ciężko z nią :)

      Usuń
  6. Tak, na razie rządzi zima. I dobrze, to przecież jej czas. Wszystko się odmieni, gdy przyjdzie na to właściwa pora. Natura wie, co robi. Ona wie lepiej, niż my ludzie. Zaufajmy jej po prostu i...doceniajmy to, co jest.
    Pozdrawiam serdecznie, Agatko!:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żyjemy w takim klimacie a nie innym. Mnie okres zimowy bardzo nudzi i nuży, bo dzień jest za krótki. Nie umiem sobie organizować życia jak jest ciemno.

      Usuń
  7. Te kury cudowne:) Kogut najpiękniejszy:)))
    Uściski Agatku!

    OdpowiedzUsuń
  8. Do wiosny już niedługo , musimy tylko uzbroić się w cierpliwość. U nas też biało i mroźno. Cieszy mnie to po ostatnim mokrym i nieprzyjemnym czasie. Pozdrawiam serdecznie ❄️❄️❄️❄️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może rzeczywiście lepiej biało i mroźnie niż cieplej i breje?

      Usuń
  9. Ech u nas co spadnie to topnieje. Udaeana zima.
    U Ciebie tak ładnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie na razie się trzyma to białe. Zobaczymy jak długo :)

      Usuń
  10. It has been FREEZING in Massachusetts. Oh my GOODNESS. I do not remember it this c-c-c-c-old. Like you, I hope spring is right around the corner.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. We don't have much frost here. They used to be bigger, but winter is so irregular and it's tiring.

      Usuń
  11. U nas przebiśniegi i szafirki już wzięły się do roboty. Gawrony przyleciały w styczniu już, a normalnie to w lutym wracały. Nawet tulipanowe listki już wystają. Raczej wiosna Agatku :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja też czekam już za wiosną. Masz rację, że czasami stabilizacja jest lepsza niż niepewne zmiany. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  13. U nas zima króluje - ostatnio są mroźne poranki. Ciemierniki, które w ciepłe dni zaczęły kwitnąć teraz są przykryte śniegiem. Fajnie wyglądają te wróbelki siedzące w rzędzie w karmniku. U nas też ptaki chętnie odwiedzają karmnik - sikorki, wróble, kosy i sierpówki to nasi codzienni goście :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wróbelki mają to do siebie, że siadają tak w rzędzie. Może tak lubią? Ale często to robią :D

      Usuń
  14. U nas raczej biało nie jest. Pozdrawiam znajomą z Garnka. Dzięki kurkom które skomentowałam, poznałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja się cieszę :) Fajnie tak się rozpoznać.

      Usuń
  15. U nas za to niż z mrozem. Słonecznie, że hej. Szkoda tylko, że co chwila jakiś wirus do nas się przykleja...wrr.
    Pozdrówki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nas też często odwiedza jakiś wirus. Ostatnio wpadłam na covid :/

      Usuń
  16. Kurki prześliczne zawsze podziwiam Twoje odmiany. U mnie dzisiaj sporo nasypało. Pocieszam się, ze do wiosny coraz bliżej. Na parapetach posiane selery i papryki, te wschodzą najdłużej.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje kurki są klasyczne, znoszące jaja i w miarę mięsne. Nam zależy na jajach i na radzeniu sobie zimą.

      Usuń
  17. Przypomniałaś mi Agatko, że tęsknię do ogrodu. Było już cieplutko, ale jeździliśmy z wujkiem na rehabilitację, a teraz mróz. Trzeba poczekać. Sama jestem ciekawa, czy mam jakieś przebiśniegi, czy krokusiki :-)ps Agatko, dużo zdrowia i szczęścia Ci życzę!! :-) Właśnie wyczytałam u Basi, że były Twoje imieniny :-) Ucałowania :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki kochana za życzenia. Dziwna sprawa z tym. W każdym razie już niedługo będzie wiosna :)

      Usuń
  18. Nie mogę się już doczekać wiosny :D

    OdpowiedzUsuń