Obserwatorzy

środa, 25 kwietnia 2018

Kwitną tulipany

Wiosna w moim ogrodzie to na pewno kwitnące tulipany. Należę do ich wielkich miłośniczek i tak jak wiele osób nie wyobraża sobie ogrodu bez bratków czy róż tak ja sobie nie wyobrażam, nie tylko ogrodu ale wiosny bez tulipanów. Każdej wiosny jest jakiś temat im poświęcony, w zeszłym to wręcz prowadziłam fotoreportaż na temat ich etapów kwitnienia od pączka do pełnego rozkwitu. Wcześniejsze tematy tulipanowe:  tulipany , Tulipany raz jeszcze . 

Kolejny raz rozpoczynam tulipanowy temat fotką botanicznej odmiany Tarda ponieważ rok rocznie mnie zachwyca swoim ,,nietulipanowym" wyglądem. Rośnie u mnie w dość zacienionym miejscu, wiosną może więcej tam wpada promieni słonecznych ale na pewno nie jest to miejsce słoneczne a i tak kwitnie pięknie. W każdym razie tak dużo rozpisywałam się na temat tulipanów w moim ogrodzie, w poprzednich latach, że w tym postanowiłam pokazać tylko zdjęcia. Przez to gwałtowne ocieplenie wiosną przyśpieszyły swoje kwitnienie o co najmniej półtora tygodnia.

Zdjęcia jak zwykle robione przed pieleniem, chociaż mało pielę gdyż mam wychodzące z wybiegu kury. Każde miejsce, które wypielę i odsłonię gołą ziemię od razu mi rozgrzebują albo robią sobie glebową kąpiel niszcząc wszystko co rośnie w pobliżu. Dlatego staram się pielić nie pieląc.






Jest pięknie :)
Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie :)

6 komentarzy:

  1. Pięknie u Ciebie, tak naturalnie. Śliczne tulipany (szczególnie podobają mi się te różowe). Wlazł kotek na płotek... - super zdjęcie.:) Pozdrawiam milutko!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tulipany Tarda dość szybko się rozrastają. Mają bardzo energetyczne kolory :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Najbardziej mi się podobają takie karbowane, a pozostałe bardzo , hehe

    OdpowiedzUsuń
  4. Tulipany to jedne z moich ukochanych wiosennych kwiatów. Szczególnie te botaniczne, a Tarda, to już w ogóle na samym szczycie :D Miałam ogromną kępę ( bo wspaniale i szybko się rozrastają ) niestety po remoncie i zmniejszaniu rabaty straciłam je wszystkie :( Ale jesienią znów je posadzę :D
    Ściskam Agatko serdecznie <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam tulipany we wszystkich kolorach :) U Ciebie tak pięknie i naturalnie rosną. Wiosna jest cudowna :)
    Pozdrawiam ciepło :))

    OdpowiedzUsuń